Torsdag d. 12. september, kl. 09.00 - 10.30
Få den nye rapport der kortlægger Danskernes brug af nyhedsmedier i 2024
Kom og bliv inspireret, når Mads Kæmsgaard Eberholst fra Center for Nyhedsforskning på Roskilde Universitet opdaterer os på de seneste trends i danskernes brug af nyhedsmedier.
Til dette morgenmøde vil oplægsholderen også gøre os klogere på nyhedsmedie landskabet anno 2024 og debatten om brugen af kunstig intelligens i produktionen af nyheder.
Rapporten viser bl.a. at kun knap en tredjedel af danskerne oplever at have hørt meget eller noget om emnet. Ser man nærmere på aldersgrupperne, ved de yngre målgrupper mere om AI end de ældre, men samlet set er alle aldersgrupper mest trygge ved journalistik, hvor AI kun spiller en mindre rolle.
🗓️ Torsdag d. 12. september, kl. 09.00 - 10.30📍 Ryesgade 106A, 2.th. 2100 København Ø💰
Gratis, men tilmelding påkrævet (Tilmelding kan gøres nederst på siden)
Hvis du vil vide mere, kan rapporten downloades her.
Årets temaer inkluderer bl.a.
• Kunstig intelligens og journalistik
• Tillid & mistillid, herunder faktorer, der påvirker tillid/mistillid, brand trust
• Sociale medier, herunder fake news
• Brugerbehov og medie performance
Mads Kæmsgaard Eberholst er studielektor på Center for Nyhedsforskning og uddannet journalist.
Han har siden 2019 været med til at skrive den toneangivende nyhedsrapport-serie, ”Danskernes brug af nyhedsmedier”.
Han er også forfatter til lærebøger og forskningsartikler samt bestyrelsesformand for TV 2 Kosmopol.