Kunder
Cases
Illustreret Videnskab
Udfordring
Illustreret Videnskab har i mange år været et af de magasiner i Norden med flest abonnenter. I mange år viste udviklingen dog tilbagegang både abonnement og trafik. Opgaven bestod i en relancering med mål om mere trafik og vende abonnementsudviklingen.
​
Løsning
-
Omfangsrig brugerbehovsanalyse af mediets egne udgivelser samt målgruppe gennem kvantitativ og kvalitativ data.
-
Mediet fik derefter et nyt ståsted, som fokuserede på at været det nyhedsbårne, troværdige og forståelige go to-medie i en verden præget tech og videnskab.
-
Relancering af det redaktionelle indhold båret af brugerbehov. Dette skete gennem at systematisere idéudviklingen samt at benytte formater og artikelskabeloner med brugerbehov integreret.
-
Etablering af en newsdesk, der dagligt udgiver aktualitet.
-
Relancering med nyt udtryk samt opprioritering af emner, der taler til nye potentielle brugere.
Resultater
Trafik fordoblet flere gange og abonnementsudvikling i solid vækst.