top of page

Kunder

0x0-removebg-preview.png
download-removebg-preview.png
lederne-dk-vector-logo-removebg-preview.png
nationalmuseet-logo-removebg-preview.png
social-removebg-preview.png

Cases

Illustreret Videnskab

Udfordring

Illustreret Videnskab har i mange år været et af de magasiner i Norden med flest abonnenter. I mange år viste udviklingen dog tilbagegang både abonnement og trafik. Opgaven bestod i en relancering med mål om mere trafik og vende abonnementsudviklingen.

Løsning 

  • Omfangsrig brugerbehovsanalyse af mediets egne udgivelser samt målgruppe gennem kvantitativ og kvalitativ data. 

  • Mediet fik derefter et nyt ståsted, som fokuserede på at været det nyhedsbårne, troværdige og forståelige go to-medie i en verden præget tech og videnskab. 

  • Relancering af det redaktionelle indhold båret af brugerbehov. Dette skete gennem at systematisere idéudviklingen samt at benytte formater og artikelskabeloner med brugerbehov integreret.

  • Etablering af en newsdesk, der dagligt udgiver aktualitet. 

  • Relancering med nyt udtryk samt opprioritering af emner, der taler til nye potentielle brugere.

 

Resultater

Trafik fordoblet flere gange og abonnementsudvikling i solid vækst.

 

Dokumentation 

download__1_-removebg-preview.png

Alle kunder

kom-og-sprog.png
social-removebg-preview.png
sustain-report_logo-for-web_2x.png
Logo_his_da-removebg-preview.png
FG_logo_RGB_0-removebg-preview.png
U51_Politiken_1920-removebg-preview.png
Skærmbillede 2023-05-25 kl. 11.16.00.png
download-removebg-preview.png
group-48-1-removebg-preview.png
1548348188187-removebg-preview.png
72333.png
nationalmuseet-logo.png
lederne-dk-vector-logo-removebg-preview.png
7F7ECB9A-CBA5-42F5-BA57-30F70A9725F1-removebg-preview.png
bil-magasinet-logo.png
Original_farve_RGBCSLogo-removebg-preview.png
science-report_logo-for-web_2x-removebg-preview.png
fr-logo-web_2x-1-removebg-preview.png
0x0-removebg-preview.png
kd_joblogo_0.png
bottom of page